رد کردن پیوندها

Explore
Drag

درباره رنگ چشم کودک چه می‌دانید؟ درباره رنگ چشم کودک چه می‌دانید؟

ملانین چیست؟

رنگ چشم توسط ملانوسیت ها تعیین می شود. سلول هایی که پروتئین ملانین را ترشح می کنند. ملانین همان چیزی است که روی رنگ پوست، مو و چشم تأثیر می گذارد. عنبیه حاوی ملانوسیت است و این سلول ها با افزایش تولید ملانین معمولاً در طول سال اول زندگی به نور پاسخ می دهند. ممکن است رنگ چشم کودک شما پس از تولد به آرامی تغییر کند. اگر کودک شما چشم های آبی دارد ملانوسیت های آنها فقط کمی ملانین ترشح می کنند. اگر آنها فقط کمی بیشتر ترشح کنند چشمان کودک شما سبز یا فندقی به نظر می رسند.

رنگ چشم کودک به ژنتیک بستگی دارد؟

در تعیین رنگ چشم 16 ژن مختلف وجود دارد. اما دو ژل رایج آلل OCA2 و HERC2 است. 3 این ژن ها قهوه ای یا آبی و سبز یا فندقی را کنترل می کنند. در نهایت رنگ دقیق چشم کودک شما به ترکیب این 16 ژن بستگی دارد که از هر دو والدین آنها به ارث می رسد. به همین دلیل است که اگرچه نادر است دو پدر و مادر با چشم های قهوه ای می توانند صاحب نوزادی با چشم های آبی شوند.

نگرانی های رنگ چشم به چه علت است؟

بعضی اوقات بچه ها با عنبیه به دنیا می آیند که از نظر رنگ با هم همخوانی ندارند. این بیماری که به هتروکرومیا معروف است. به طور معمول در بدو تولد وجود دارد (جایی که به آن هتروکرومی مادرزادی گفته می شود). اما هتروکرومی نیز می تواند ناشی از یک وضعیت سلامتی یا ضربه باشد. به عنوان مثال سندرم هورنر که اختلال در مسیر عصبی از مغز به یک طرف صورت و چشم است می تواند باعث تغییرات غیر منتظره در رنگ چشم شود.

پیام بگذارید